zondag 19 september 2010

De mooiste zin van het jaar

http://www.volkskrant.nl/kunst/article1420367.ece/Tom_Lanoye_schrijft_Mooiste_Zin

Die mooiste zin zou dus van Tom Lanoye zijn (zie link hierboven) en luidt als volgt:

‘Vijftien jaar had de badkamer met de caravanafmetingen probleemloos dienstgedaan, de sporadisch gekneusde knie niet te na gesproken van wie zich, zijn toilet makend of zich scherend voor het lavabootje, te bruusk omdraaide en aan den lijve moest ervaren hoe gering de speling was gebleven tussen rand en wand.’

Ik hou soms wel van volzinnen, maar deze vind ik alles behalve mooi klinken. En naar mijn gevoel bevat hij zelfs een aantal overbodige woorden.

3 opmerkingen:

  1. Josiane,

    Wel wat die badkamer betreft, wij gaan ze na 10 jaar vernieuwen, maar hebben daarom niet hetzelfde gedacht hoor ! Wat wij nu wel tof vonden Nononc en ik is de volgende zin, en die heeft misschien wel een waarheid in zich :
    Het leven van een vlieg is soms spannender dan het boek waarmee ze wordt doodgeslagen ! Laat maar horen wat je hiervan denkt !
    Kusje,
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, echt goed! Wie heeft die zin geschreven of gezegd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zin over de vlieg heb ik van de zoon van een Hobbymaatje gekregen ! Dus ik kan je niet vertellen wie dit geschreven heeft !
    Kusje,
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen