donderdag 6 september 2012

Wandeling in Alken

Omdat we bloem (onder andere speltbloem) wilden kopen in Alken  besloten we daar even onze benen te strekken. Helaas, de weg die we (op aanraden van de verkoper) insloegen, voerde ons door een villawijk. Gelukkig kwamen we na een dik kwartier een man tegen die zijn dagelijkse wandeling maakte met zijn hond en die, nadat Roger hem had aangesproken, ons een lus van 3 kilometer aanraadde door de Mombeekvallei.

We sloegen dus een zijpad in en dan werd het pas echt aangenaam: maïsvelden, een bosje, een poel, meidoornbessen, een heel grote roofvogel… en stilte alom!

P9062885

P9062886

P9062887

P9062876

P9062877

P9062881

P9062882

P9062884 Foto’s Roger

Voor de rest ben ik deze zonnige dag vrij lui geweest : buiten koken en wat opruimen heb ik niets anders gedaan dan lezen. Hoewel, lezen is geen teken van luiheid natuurlijk! Zeker niet als het gaat om “De Wereld van Sofie”!

Deze avond heb ik nog eens kappertjessaus gemaakt (opgediend met zalm en prinsesbonen), maar deze keer volgens een recept van mijn tante-vriendin Françoise. Ik heb wel de hoeveelheid vet veel meer dan gehalveerd en er een beetje meer sojaroom bij gedaan (dat bevat toch wat minder vet dan boter). En zo was het ook heel lekker, Françoise! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten