vrijdag 11 september 2015

Naar Hasselt

Voor de dagelijkse wandeling van Roger namen we nog eens de bus naar Hasselt waar we anderhalf uur rondliepen en even het museum binnengingen.

Terwijl Roger de verdiepingen van het museum verkende, liep ik alvast terug naar buiten om een sigaret op te steken… En ik kreeg weer het gevoel dat ik vaak heb in Hasselt, namelijk dat ik er me niet thuis voel.

Ik weet echt niet aan wat dat ligt. Ik ben echt geen honkvast persoon, die stad is heel levendig, er staan mooie gebouwen, en toch krijg ik er dikwijls een melancholisch en eenzaam gevoel. Vandaag dus weer. Ik sprak erover met Roger toen hij zich weer bij mij voegde en hij heeft hetzelfde gevoel, zegt hij.

Nee, we gingen niets drinken, ondanks het mooie weer. We hadden er niet echt zin in en thuis wachtte nog werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten