zondag 19 februari 2023

Jan Gerits over Jef Oris

Vandaag meer dan één uur getelefoneerd met Jan Gerits. Hij vroeg me of hij me de volgende monografie al mag opsturen ter nalezing. Uiteraard mag hij dat doen, ik verwacht ze. Deze keer schrijft Jan over Jef Oris die wij, in het kader van Heemkunde Groot Heers, een paar keer hebben ontmoet. Ik ben dus heel benieuwd, want, zo vertelde Jan me, Oris zaliger schreef veel meer dan dat " Diksjenër" (een woordenboek Kortessems dialect-Nederlands) dat we in ons bezit hebben. 

Uiteraard vertelde Jan ook over de volgende Limburgse monografieën die hij zo goed als klaar heeft en over zijn plannen voor de volgende jaren! Jan wordt in april 91 jaar: ik bewonder hem! 

Voor de rest was het een heel rustige zondag met nog wat lectuur (nog steeds "Alibi" van Aspe, een boek geschreven vanuit een opvallend overzichtelijk godsstandpunt) en straks nog even de jongste aflevering van "Het verhaal van Vlaanderen". 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten