zaterdag 11 februari 2023

Objecten en herinneringen

Ik kreeg onlangs van broertje en zus enkele objecten: foto's en zo die dochterlief aan Nany had gegeven, nog een kleine fotoalbum van Nany én een nep paarlen halssnoer dat Nany vaak droeg.  'Smijt maar weg wat je niet wilt houden', zei broertje. Dat halssnoer ligt nog steeds in de keuken: heel waarschijnlijk zal ik dat nooit dragen maar weggooien lukt me niet. Telkens als ik het zie, denk ik terug aan de laatste maanden van Nany: ze had dat steevast aan als we haar bezochten. 

Deze avond viel ik toevallig weer op een video van het medium Bruno. Aan de hand van objecten zou hij over de overleden eigenaars ervan kunnen vertellen. Misschien gaat het gewoon over telepathie met de huidige eigenaar van het object maar in feite, besefte ik, is het om die reden dat ik geen afstand kan nemen van dat halssnoer: te veel herinneringen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten