zondag 5 februari 2023

Luie zondag

Een luie en koude zondag was het vandaag! Eigenlijk moest ik wassen maar ik probeer geen slaafs werk te verrichten op de dag des heren! 😃 

Ik had op de website van de VRT een paar series gevonden die me interesseerden en deze avond keek ik ook nog naar "Het verhaal van Vlaanderen", deze keer onder andere over de beeldenstorm, Alva en de onthoofding van Egmont en Horne. Waren de geschiedenislessen vroeger in Stella Maris, waar ik mijn humaniora volgde, maar zo boeiend, duidelijk en overzichtelijk geweest!

Uiteraard moest er deze avond gekookt worden (dat noem ik geen slaafs werk) maar dat nam ook niet veel tijd in beslag: ik had nog een kliekje groentesoep, er waren nog twee maatjes die absoluut op moesten en een restje gevulde witte kool met een citroensausje van gisteren en om te eindigen, niertjes met Madeira voor Roger en een omelet met champignons voor mij.  Lekker feestelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten