vrijdag 3 februari 2023

Temperatuurschommelingen

Ik vind ze heel opvallend de laatste maanden! Terwijl het vorige woensdag opnieuw heel zacht weer was (tot 12°C maar met een koele wind) voel ik deze avond door de kieren achter mij dat de temperatuur weer serieus aan het dalen is!

Vandaag meer dan twee uur besteed aan de schoonmaak van de keuken. Terwijl ik daarmee bezig was, bedacht ik dat ik in dit huis in feite het equivalent van drie woonkamers moet schoonmaken: de keuken, de salon én de bibliotheek, waarbij de keuken uiteraard nog meer werk vergt dan die twee andere kamers! Onze werkkamer is iets kleiner (hoewel? Eigenlijk ben ik daar niet zeker van: misschien lijkt het maar zo omdat die kamer nog veel voller staat) maar vraagt nog meer werk, net omwille van alle spullen die we daar verzameld hebben! Ik bedenk de laatste tijd vaak dat dit huis in feite te groot wordt voor ons (of eerder: wij te oud voor zo'n groot oud huis)! Ja maar, stel dat we kleiner zouden wonen, wat doen we dan met al onze boeken en herinneringen? 😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten