zondag 12 februari 2023

Herinneringen

Na "Het verhaal van Vlaanderen" op de VRT (eigenlijk op mijn pc-scherm) om een heel rustige zondag af te sluiten, keek ik toch nog even naar een paar familiefilmpjes die door Hendrik werden gedigitaliseerd. Deze keer gemaakt tijdens een weekend bij onze vrienden Chantal en André (zaliger nu) in de "Ardenne profonde". 

Ik denk dat het eind jaren 80 van vorige eeuw was, want ik zing er tijdens een aperitief al het lof van de tekstverwerking van onze eerste pc maar we hadden duidelijk nog geen internet. Ik zie opnieuw de kinderen spelen op schommels en trapezes, ik herbeleef een wandeling in die prachtige streek, ik zie ons weer samen het avondmaal klaarmaken in hun leefkeuken en ondertussen diepzinnige gesprekken voeren en genieten van een glas sherry. Allemaal zaken die ik me zo goed herinner! Alleen dat we daar ook soms gezelschapspelletjes speelden met André, Chantal en onze kinderen, was ik vergeten!

Wat een geluk dat ik me het verleden nog kan herinneren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten