donderdag 28 oktober 2010

‘Stajen-molen’

Uiteraard gingen we na de middag op zoek naar die molen in de buurt van de boerderij (?) die we gisteren hadden ontdekt. En toen Roger mij zei dat hij precies wist waar die molen zich bevond, werd ik heel nieuwsgierig.

Om helemaal versteld te staan toen ik zag wat hij bedoelde! Dat gebouw intrigeert me nu al jaren, telkens als we van Sint-Truiden met onze boodschappen naar huis rijden. Hoe vaak had ik zin om Roger te vragen om daar even halt te houden, maar tja, meestal hebben we diepvriesspullen bij, en die moeten zo snel mogelijk opgeborgen worden.

PA286277

PA286282 (Foto’s Roger)

Om helemaal eerlijk te zijn, het was niet alleen de molen (waarvan ik niet wist dat het een molen was) die mij aantrok, maar ook de kunstwinkel op dezelfde locatie (waar we vandaag meer dan een half uur hebben rondgelopen: prachtige papiersoorten, lijsten, tekengerief, knutsel-hebbedingetjes, afijn, een ‘Ava’  in het kwadraat).

En de molen zelf bleek open en was gratis te bezichtigen. Daar hebben we natuurlijk gretig van gebruik gemaakt!

PA286276

PA286275

PA286278

PA286279

PA286281 (Foto’s Roger)

PA286298

Zicht van op de bovenverdieping van de molen (foto Roger)

Nadat we meer dan een half uur in die molen hadden vertoefd, vond ik het toch echt tijd voor onze dagelijkse wandeling.

We wandelden verder het wegje in waarlangs die molen ligt, kwamen nog een paar huizen tegen, en dan, nadat we onder de spoorwegbrug waren gelopen, leek de weg te stoppen.

PA286319 (Foto Roger)

Weer een huis, maar dus helemaal verborgen tussen het groen. Even vroegen we ons af of we ons nu op privé-terrein bevonden, maar uiteindelijk zagen we dat er een pad verder liep. Beemden en weiden in.

PA286308 (Foto Roger)

Waar we weer ‘eigenaardige bollen’ zagen. Misschien diezelfde paddenstoelen die we onlangs nog gevonden hebben?

PA286311

PA286313 (Foto’s  Roger)

Het was daar echt mooi: ik wil er ooit eens wat langer wandelen (vandaag hadden we weinig tijd: we moesten deze avond nog naar een tentoonstelling, en we hadden al zoveel tijd doorgebracht in die winkel en in de molen). En wat een rust kwam er over mij! (eigenaardig genoeg hadden we daar geen geluidlast van het verkeer, in tegenstelling tot gisteren aan de overkant van de steenweg)!

PA286318

PA286322

PA286323 (Foto’s Roger)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten