zondag 11 december 2011

Domme mensen!

Er zijn veel domme mensen. En meestal erger ik me daar niet heel erg aan: ze kunnen er zelf niets aan doen.
Maar als ik een reactie lees zoals die van een zekere “Frans Segers” op dit stukje in de Gazet van Antwerpen, dan kriebelt het bij mij om zelf ook te reageren.  Nee, ik heb niet gereageerd op de site zelf: dan moet je immers veel te veel persoonlijke gegevens invullen!

‘ik stel voor dat de eigenares van "de zwaan" even veel moet betalen als de firma "Eternit" aan de arbeiders met longkanker, vermits de dame op de foto later kanker gaat krijgen. en geeft die rookster ook iets aan "kom op tegen kanker" ? Zijn die nu allemaal zo dom ?’, reageert de briefschrijver.

Maar beste Frans, weet je dan niet dat heel veel rokers geen kanker krijgen? Dus is het helemaal niet zeker dat de dame op de foto later kanker gaat krijgen. En als ze toch kanker krijgt, ligt het misschien zelfs niet aan het roken (wat dokters ons ook wijsmaken). Oké, rokers kunnen het ook aan hun hart krijgen (daar dacht je blijkbaar niet aan?). Maar nogmaals, ook andere “slechte gewoonten” kunnen zorgen dat we serieus ziek worden. Daar kunnen zelfs zaken, waar we helemaal geen vat op hebben, voor zorgen. Wil je dan elk pleziertje afschaffen?

Of praat je gewoon na wat je leest in de pers?

Als volgens jou roken de oorzaak is van kanker, hoe komt het dan dat steeds minder mensen roken, maar steeds meer mensen kanker krijgen? Daar al ooit over nagedacht?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten