zaterdag 2 juni 2012

Gien

2 juni 2012

We werden deze ochtend gewekt door het suskewiet van vinken en de hele dag zijn die blijven zingen.

Terwijl we ons inschreven op de receptie, vroeg ik aan de uitbater over die vrouwen langs de weg. Inderdaad prostitués.

Ik wilde wel eens naar Gien. Een inderdaad niet lelijk stadje aan de Loire. Veel trappen, enkele mooie huizen, een kerk en een kasteel (zie link hierboven). Het was er nogal druk en alle terrassen zaten zo goed als vol.

P6021806

P6021810

P6021811

P6021812

P6021813

P6021814

P6021815

P6021818 Foto’s Roger

We liepen daar een dik uur rond en besloten daarna nog eens naar Blancafort te gaan. Het was drukkend warm en we wilden weer eens van het kasteel naar de kerk lopen door dat bosje. Dat zou voor een beetje verkoeling zorgen!

Helaas, toen we aan het kasteel aankwamen, vertelde ons een Nederlands koppel dat het pad afgesloten was wegens werken.

Dus gingen we maar terug naar de camping waar we bij een biertje wat rustten in de schaduw van de eiken, keken naar een koppel eenden die van de vijvers naast de camping naar hier kwamen gewandeld, en luisterden naar de vinken. We probeerden ook online te gaan maar dat bleek niet zo gemakkelijk. Toen het uiteindelijk lukte, postte ik mijn blog van gisteren. En het werd zo mogelijk nog warmer. Ik weet niet hoeveel graden (onze Subaru geeft geen temperatuur) maar naar mijn gevoel boven de 30°C.

We deden nog boodschappen, kwamen bij de tent eten en maakten daarna nog een lange wandeling langs de vijvers. Helaas, het bleef de hele tijd zweten geblazen!

Roger heeft online gelezen dat er onweders worden voorspeld voor deze nacht en morgen. Hopelijk zal dat pas morgen zijn… Hoewel, een flinke regenbui zou wel verkoeling brengen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten