donderdag 14 februari 2013

De voorspellingen van Malachius

Ik heb uren gezwoegd vandaag  (Roger heeft weer geholpen het plafond van de keuken te stofzuigen) en toch heb ik niet alles kunnen doen wat ik wilde doen: de koelkast heeft geen beurt gekregen en de binnenkant van de keukenkasten ook niet. Al heb ik een hekel aan schoonmaken, ik moest toegeven dat er een groot voordeel aan verbonden is: je kunt onbekommerd dromen en nadenken. Ik herinnerde me zelfs dat toen ik enkel huisvrouw was (toen de kinderen klein waren) ik me verplicht voelde dat huishoudelijk werk zo goed en zo regelmatig mogelijk te doen, en dat ik soms hele verhalen verzon tijdens het poetsen. Nadeel is dan weer dat je geen tijd hebt om je gedachten neer te pennen, en, in mijn geval toch, dat je later vergeten bent wat je allemaal hebt bedacht of verzonnen.

Vandaag was het niet anders en jammer genoeg ben ik weer bijna alles vergeten, behalve dit. Ik herinnerde me dat ik ooit, lang geleden, iets had gelezen over de Pausvoorspellingen van een zekere Malachius, en over het feit dat er nog maar één paus zou komen na deze. Uiteraard kende ik de details niet meer en ik nam me voor er deze avond even naar te googelen. Dat heb ik zopas gedaan, en ik vond er heel veel over. Dit wil ik jullie niet onthouden: het wordt boeiend de volgende weken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten