maandag 11 februari 2013

Niet te drukke dag?

Onlangs had Roger foto’s voor Nany laten printen bij Colruyt. Nog voor vorige vrijdag kreeg hij bericht dat ze mochten afgehaald worden… maar hoewel we vrijdag in die winkel waren, vergaten we de foto’s af te halen. Dat besefte Roger ineens deze ochtend. Wij dus terug naar Sint-Truiden nadat ik heel snel een boodschappenlijst had opgesteld (normaal gezien dachten we pas woensdag boodschappen te doen). De foto’s lagen er gelukkig nog! Glimlach

Nog voor we bij Colruyt aankwamen, liepen we echter even de kringwinkel binnen. We zouden daar een afgedankt faxtoestel afzetten, en uiteraard wilde Roger er even rondlopen. Weer kwamen we later met een paar boeken… en een paar asbakken thuis. Nu zoveel mensen aan een rookstop toe zijn, vind je er asbakken bij de vleet en ik heb de indruk dat Roger ze verzamelt!

Het sneeuwde weeral! Niet heel fel, maar het was heel koud. Echt, ik ben de winter zo beu als koude pap en ik lijk niet de enige te zijn! Glimlach

Thuis begon ik aan het schoonmaken van onze werkkamer (gelukkig heeft Roger het plafond – spinnenwebben! – voor zijn rekening genomen, evenals zijn eigen schrijftafel zodat mijn rug niet te veel afzag en ik morgen voor de salon kan zorgen). Na nog enkele andere werkjes, onder andere voor de KVLS, begon ik te koken. Eigenlijk bestond onze maaltijd voor een groot deel uit restjes: wortelsoep en knolselder-aardappelpuree van gisteren met daarbij varkenslapjes, in olijfolie gebakken champignons en look, en champignonsaus.

Even een parenthese voor enkele mensen die me ooit vertelden dat ze geen bechamelsaus lusten of mogen eten omwille van de melk. Ik gebruik nooit melk voor een witte saus: ik vervang melk door bouillon en doe er een scheutje sojaroom bij.

Na het eten, terwijl Roger de vaatwasser vulde, las ik verder in “Bartje”. Die lectuur gaat inderdaad weer traag: ik heb de indruk dat ik een vreemde taal lees. De inhoud is echt boeiend, maar nogmaals, er had mogen in geschrapt worden.

En daarna bekeek ik nog een aflevering van Star Trek (die me niet zo aanstond) en beantwoordde kort enkele mails. Ik vond er een met een aanbieding: een abonnement op een e-magazine over natuurgeneeskunde, wilde mij erop abonneren, dat lukte niet (het was wel een Franse site, en volgens Roger lag het aan “hun” Franse slag Glimlach) en gaf het uiteindelijk op. Omdat die zaken me heel fel interesseren – ik ben er immers van overtuigd dat we veel medicijnen kunnen vervangen door natuurlijke producten, ja, zelfs door voeding – zocht ik toch een beetje verder op het Internet en ik bleef plakken op deze site. Veel zaken die ik daar lees, wist ik al, maar misschien leer ik er ook iets bij? Nu, al zou ik heel graag veel troep die Roger moet slikken vervangen door meer natuurlijke middelen, ik zal die beslissing toch nooit in mijn eentje durven te nemen, en onze huidige arts is helemaal niet te vergelijken met onze vroegere huisdokter in Antwerpen! Ik vrees dat hij daar geen oren zal naar hebben!

Ik kwam ook op de weblog van tante Izzy terecht en kon nu al bewonderen wat ze heeft gemaakt voor baby Matthias!Glimlach

Het was dus een vrij banale, niet te  drukke dag, en toch heb ik de indruk dat ik de hele tijd in de weer was! Bedroefde emoticon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten