maandag 11 februari 2013

Debat

En de dag was nog niet ten einde toen ik het vorige schreef.  Ik had immers onlangs zoveel lelijks gelezen over Bart De Wever dat ik wel eens zijn debat met Etienne Vermeersch wilde volgen. Wij kijken nooit tv, dus zocht ik op het Internet.

Ik heb het uiteindelijk gevonden via google (met de hulp van mijn lieve Roger).

Wel, ze waren elkaar waard, die twee, en het is absoluut niet zoals  mijn linkse vrienden vertellen op Facebook enzovoort: dat Vermeersch daar superintelligent overkwam en Bart De Wever als dom en hypergevoelig. Ik zou zelfs durven beweren dat ze er allebei even verstandig en heel erudiet uitkwamen, en even gevoelig.

Alleen was De Wever zijn betoog iets meer gestructureerd volgens mij!

Al ging ik (in mijn hart) niet akkoord met alles wat hij zei, volgens mij door gebrek aan eigen kennis en ook omdat BDW (zoals naar hem wordt verwezen) mij mijn dromen afpakt, maar dat is een heel ander verhaal, dat ik later wel vertel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten