zaterdag 15 maart 2014

Bevers aan het werk in de Kevie

Het was vandaag veel frisser en natter dan gisteren! Na de regen wandelden we weer eens, onder een nog dreigende lucht, langs de Jeker (in het natuurgebied de Kevie, Tongeren) naar de Blaarmolen.

Het was er heel rustig: één enkel gezin (papa, mama en kindje) ontmoet deze keer! Weer veel eenden, een specht en een roofvogel.

Het eerste wat ons echter opviel, waren de toegetakelde bomen. ‘Een ziekte, vermoed ik’, zei Roger. Ik dacht aan iets anders en ook Roger dacht aan bevers toen hij beter keek.

Tongeren, Hardelweg, de Kevie: bevers aan het werk geweest

Tongeren, Hardelweg, de Kevie: bevers aan het werk geweest

Tongeren, Hardelweg, de Kevie: bevers aan het werk geweest Foto’s Roger

Thuis hebben we het opgezocht: dat is inderdaad het werk van bevers!

P3156867 Foto Roger

Na een half uur bereikten we de Blaarmolen.

Tongeren, Oude Blaarstraat, gehucht Blaar: watermolen (zie http://www.molenechos.org/molen.php?AdvSearch=934)

P3156864

P3156869 Foto’s Roger

Daarna ging het terug naar de auto. Onderweg kwamen we wel 15 dode padden tegen! Doodgereden door een tractor?

Deze avond, na ons avondmaal, even gelezen in de nieuwe dichtbundel van KVLS-lid Pierre Van Laeken, die gisteren met de post was aangekomen.  Mooi, echt!

Daarna nog gesurft,  terwijl ik dacht aan al de mensen die ons verlaten hebben de laatste jaren… En terechtgekomen op dit: waar iets staat dat ik ook opperde in mijn boek “De ivoren toren”: dat onze hersenen inderdaad ons bewustzijn aansturen maar misschien niet de oorsprong zijn van ons bewustzijn. Als ik gelijk heb, het zou nogal een troost zijn!

Gisteren (of was het eergisteren?) op het Facebook-account van  Seany gelezen dat er deze avond een herdenkingsconcert was voor Anny De Ro zaliger, in Gent. Ik wist er niets van! Niet uitgenodigd omdat we er vorig jaar ook niet konden bij zijn? Nu, Gent op een doordeweekse avond is inderdaad bijna niet te bereiken van hieruit!

Maar… lieve Anny, als je me nog “voelt”, weet dat ik bijna constant aan jou denk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten