dinsdag 11 maart 2014

Melveren

Iets koeler dan gisteren vandaag maar nog heel mooi weer. En de 61ste verjaardag van mijn zusje! Proficiat, Bie!

Nadat Roger nog een paar uur had gesnoeid (de tuin ligt weer vol snoeihout… Afijn toch nog niet zo vol als na het kappen van de bomen), reden we naar Melveren (gehucht van Sint-Truiden) en begonnen we onze wandeling aan de kerk en het daarachter liggend restaurant. Nee, we zijn daar nooit gaan eten: ik vind het vrij duur… En je mag maar één menu bestellen per tafel: “die hebben nogal noten op hun zang”, zei Roger (ik vind dat een mooie uitdrukking, al begrijp ik de logica ervan niet echt).

Sint-Truiden, Melveren: Sint-Salvatorkerk (barok, 1760-1761). Oorspronkelijk eenbeukig, maar in 1905-1906 uitgebreid met twee zijbeuken.

Melveren: naast het kerkhof, rechts van de kerk, het restaurant "Aen de kerk van Melveren" in een ommuurd parkje Foto’s Roger

We volgden eerst een poosje de meanders van de Melsterbeek en kwamen daarna terecht op wat we dachten een spoorwegzate te zijn. Ik vraag me echter af of het dat wel was, want waar die wandelweg de echte spoorweg vervoegde, liep het ineens heel fel naar beneden: niet vanzelfsprekend voor een spoorbedding!

P3110042

P3110043 Foto’s Roger

Aangename wandeling, behalve dat we weer zwerfvuil tegenkwamen...

P3110044 Foto Roger

en dat we geen lus konden maken.

Na de wandeling was het tijd om te koken en ik wil hier toch nog even reclame maken! De kwartelfilets, die ik deze avond heb bereid, waren bijzonder lekker! Ik had ze via Maria en Michel (schoonouders van onze dochter) gekocht bij Peeters-Govers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten