woensdag 19 maart 2014

Rutten en Tongeren

Nadat Roger op deze mooie lentedag nog een paar uur had gesnoeid, terwijl we wat praatten, liet ik me ontvallen dat ik Rutten zulk mooi dorp vind. ‘Dan gaan we daar even wandelen’, concludeerde Roger.

Onderweg kwamen we dit zwerfvuil tegen:

P3190002 Foto Roger

Waarom doen mensen dat toch?

In Rutten was de kerk open: we wilden er een kijkje gaan nemen maar alle toegangswegen bleken afgesloten wegens werken. Dan maar wat in het dorp rondgestapt (wat trouwens onze eerste bedoeling was).

P3190004

P3190005

Rutten, hoek Toppetstraat en Beekstraat

P3190007

P3190015 Foto’s Roger

Dan reden we naar Tongeren waar we nog een dik uur rondliepen, vanuit een buurt die we nog niet kenden...

P3190018

P3190020

Tongeren, Muntstraat: Spaans Huis Foto’s Roger

naar een ons meer vertrouwde buurt.

P3190027

P3190031 Foto’s Roger

Geen vertaalwerk vandaag, wel veel e-mails. Onder andere van Matadi-vriend Lieven, met als bijlage een deel uit het boek van Roland Duyck, waarin auteur ongeveer hetzelfde verhaal vertelt als Lieven vorige zondag.

Dat uittreksel mag ik hier natuurlijk niet zomaar reproduceren zonder Roland zijn toestemming! Dus ga ik nu even checken of ik Rolands e-mailadres nog heb!

2 opmerkingen:

  1. misschien de moeite om dat boek te lezen! b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wel inderdaad... Maar ik kan nu al niet meer gelezen krijgen wat ik op de "leesplank" heb staan!

      Verwijderen