woensdag 12 maart 2014

Publiciteit voor een kinderkapster!

Het lijkt iets heel gewoons, maar voor mij is het dat niet: ik ben eindelijk nog eens (na jaren!) naar de kapper geweest! Ik zocht al die tijd een kapper die mijn haar gewoon wilde knippen (niet te kort), eventueel wat meer volume geven, en dat is het. Niet brushen, niet wassen en drogen, geen “mise en plis” enzovoort.

Ik weet het, ik heb een neef (“kozijn” in het Vlaams) die kapper is en hem zou ik wel vertrouwd hebben, maar hij woont veel te ver hier vandaan.

Het was vandaag kindjes-dag… En ik wist dat Elena en Matthias vorige zaterdag bij een kinderkapster waren geweest. Kinderen moeten niets hebben van al die poespas: zou die mevrouw ook mijn haar willen knippen? Dat wilde ze.

De afspraak was vrij vroeg zodat deze middag alleen Elena fatsoenlijk had gegeten ((Matthias had bij Lutti gegeten) voor we er naartoe reden (met onze dochter die net thuiskwam toen wij wilden vertrekken).

P3120058 Foto Roger

Zij, opa en de kindjes maakten een korte wandeling terwijl ik bij Annelies, de kinderkapster, zat. Ik ben heel tevreden met het resultaat (en Roger ook): voor amper 18 euro zijn mijn haren wat korter gemaakt, zien ze er iets “voller” uit,  maar is er in feite niets substantieels veranderd (niets is lelijker, vind ik persoonlijk, dan een vrouw die duidelijk pas van de kapper komt).

Bij kapster Annelies rinkelde mijn GSM: een klant. Of ik meteen kon zorgen voor een vertaling van 4 bladzijden. Nee, dat kon ik niet. Tegen deze avond laat was dan ook goed… En dus heb ik daar nog aan gewerkt na onze thuiskomst deze avond (en ben ik nu moe).

De namiddag met de kindjes (nadat we hadden gegeten) was zalig: Elena en ik hebben lang in de tuin gespeeld (het was prachtig weer) met ballen, met haar driewieler, vliegtuig, enzovoort. Matthias sliep toen en weldra wilde Elena ook naar bed, waar ze zeker twee uur heeft gedut.

Om 17 uur heb ik de kindjes moeten wakker maken, anders zouden ze weer niet doorslapen ‘s nachts. Dat was natuurlijk niet leuk voor hen: Elena is tot aan ons vertrek hangerig gebleven (al heeft ze vrij goed gegeten van de soep en de preistamppot  met varkensvlees deze avond). Matthias was sneller klaarwakker. Hij begon vrij meteen weer te kraaien en erop los te brabbelen (ik begrijp er niets van, maar als hij perse iets wil, maakt hij het wel duidelijk met de nodige gebaren).

P3120049 Foto Roger

Roger en ik zijn vertrokken vlak na het avondeten terwijl hun papa Elena en Matthias een badje gaf (hun mama was gaan lesgeven): thuis wachtte immers dat werk op mij!

2 opmerkingen:

  1. spijtig dat ik het resultaat van je kappersbezoek niet kan zien, foto doorsturen misschien. B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen foto: het "resultaat" is zo onopvallend (zo wilde ik het) dat een er geen foto aan te pas kwam!

      Verwijderen