maandag 31 maart 2014

Het doel heiligt de middelen

Telkens als ik iemand vertel dat nicotine ook gunstige effecten heeft zoals bijvoorbeeld op de ziekte van Alzheimer en van Parkinson,  of op de bloeddruk (die daalt nadat die eerst wel even omhoogschiet), lacht men mij uit. Ik zuig die beweringen echter niet uit mijn duim, maar met mijn geheugen als een zeef wist ik nooit te antwoorden waar ik dat dan wel gelezen had.

Vandaag nam ik eindelijk even de tijd om nog eens op zoek te gaan, en ik kwam een interessante site tegen (weliswaar een andere dan waar ik die zaken de eerste keer las).

En nee, die website heeft geen enkele relatie met de tabaksindustrie! Lees het zelf hier. Om meer te lezen over de verborgen voordelen van roken moet u op deze bladzijde zijn.

Het is zoals de auteur zegt: “Waarom is het wel redelijk om te zeggen dat rokers meer kans op rokersziekten hebben, maar onredelijk om te zeggen dat niet-rokers tot vijf maal zoveel kans op Alzheimer en twee keer zoveel kans op Parkinson hebben dan rokers?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten