maandag 3 maart 2014

Shoppen en mediteren

We gingen vandaag onze wekelijkse boodschappen doen in Sint-Truiden. In het centrum geraakten we echter niet binnen: carnavalstoet!

In feite wilden we eerst op de Grote Markt zijn om tabak te kopen (en omdat ik die bepaalde winkel mijn geld gun). Maar de winkel was dus niet te bereiken, tenzij te voet nadat we minutenlang naar een parkeerplaats zouden gezocht hebben. We hadden geen zin om zo lang rond te rijden, en nog minder om tussen die carnavalsvierders terecht te komen.

Dus reden we naar de rand van de stad, waar we de Lidl, de Aldi en de Colruyt aandeden.

Binnenkort komen Elena en Matthias logeren: ik had dus vooral kindereten nodig. Dat koop ik niet elke week en het werd dus een hele zoektocht (net zoals voor mijn rookwaren: we zijn zo trouw aan die winkel in het centrum dat ik niet weet waar ik tabak vind in andere winkels).

In de Lidl vond ik voor nog geen 10 euro een spijkerbroek waarvan ik dacht dat ze mij zou passen. Omdat je kleren kunt retourneren, kocht ik ze (spijkerbroeken heb ik nooit genoeg). Die pantalon past, bleek thuis.Glimlach

Toen we terug thuis waren, stelde ik eerst voor voort te werken in de tuin (het weer voelde echt aan als lente) maar… Roger had rugpijn. Om helemaal eerlijk te zijn: ik ook, en ook nog pijn in mijn knieën, en dus denk ik dat hij gelijk had toen hij niet toehapte!Glimlach

Het werd dus een heel rustige middag. Ik heb voor en na het avondmaal liggen lezen in de Franse vertaling van “The Silent Life” van Thomas Merton.

Ik had blijkbaar nood aan stilte, bezinning en rust.

4 opmerkingen:

  1. Josiane,
    Wil je even helpen om een goede pijnstiller te vinden voor je rug en knieën.
    Het is Homeopathisch en het is een gel....
    De ene noemt : SPIROFLOR : SRL Spier en gewichtsgel (Homeopathisch geneesmiddel VSM)
    VSM Geneesmiddelen bv Alkmaar
    Het andere is : ICE POWER ROLL (Cold Gel) (Medzorg)
    Wij kopen ze in Sluis (Nederland)
    Hier in Oostende heb ik ze nog niet gekocht, dus ik weet wel niet of ze te vinden zijn in de Dieetwinkels hier in België. Kijk anders eens rond op Google. Ze zijn heel efficiënt heb er al veel baat bijgehad. Heb ze verleden week ook nog gebruikt voor mijn knieën.
    Kusje,
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Françoise: die Spiroflor ken ik en je kunt het online kopen... Maar ik heb een homeopathisch middel "op maat " (dus heel persoonlijk) dat voor al mijn kwaaltjes helpt. Alleen moet je lijf de tijd krijgen om zich te herstellen... En dat is niet vanzelfsprekend als je voor een huishouden, een tuin (en soms voor kleine kindjes) moet zorgen! :-)

      Verwijderen
  2. Ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt het woord "pantalon" niet gebruikt voor spijkerbroeken, maar bedoelt men er meer een "geklede" (chiquere) broek (met vouw) mee. Hoe dan ook is het een woord waar zowat iedereen die geen verwijfde en/of homofiele modeverkoper is spontaan uitslag en jeuk van krijjgt. Schrijf toch gewoon "broek"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens van Dale betekent "pantalon" gewoon "lange broek", volgens Wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Pantalon ) wordt het woord "meestal" gebruikt in de betekenis die je aanhaalt, Anoniem...
      Maar het worden wel veel "broeken" als ik "pantalon" vervang door "broek", vind ik: "spijkerbroek (...) spijkerbroeken (...) broek".

      Verwijderen