dinsdag 23 september 2014

Mettekoven

Na een bezoekje van Boudewijn Knevels met te archiveren documenten van de KVLS (ik was immers niet aanwezig op de vorige bestuursvergadering), onze boodschappen en enkele huishoudwerkjes (nee, ik ben niet alweer aan het schoonmaken) was het tijd voor een wandeling. Nog eens in Mettekoven. Waar we genoten van het prachtige herfstweer, van konijntjes die het wandelpad en zelfs de weiden en bosjes, waar Roger mij naartoe voerde, al huppelend doorkruisten, van de geuren en kleuren en van de stilte.

P9231145

P9231149

P9231150 Foto’s Roger

Maar waar we ook nog overblijfselen ontdekten van de recente modderstromen.

P9231146

P9231147 Foto’s Roger

‘Wat doen we nu?’, vroeg Roger na de wandeling. En ik: ‘We gaan iets drinken op het terras van De Kluizenaar’.

Dat is immers ongeveer het enige café dat in de buurt open is op dinsdag. Glimlach

Maar het is er wel heel gezellig (afijn soms Glimlach) en de uitbaatster is echt heel vriendelijk.

Het werd een Tripel Westmalle voor Roger en een Bink voor mij.

Hoepertingen, Helshovenstraat: in café 'De Kluizenaar' Foto Roger

Thuis zorgde Roger voor het avondmaal (mosselen) nadat hij nog noten had geraapt.

Onze vruchtenoogst begint zich op te stapelen: we krijgen dat nooit verwerkt (vorige zondag heb ik al mijn eerste appelmoes van onze eigen appelen gemaakt voor Elena en Matthias).

P9200455 Eigen foto

Iemand zin in noten of kweeperen? Kom maar af!

2 opmerkingen:

  1. waarom maak je geen noten porto. Nu is het te laat maar als je zoveel noten heb hangen kan je er gerust wat plukken voor ze houtvorming hebben. En zo kan je een deel van je noten opgebruiken B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te weinig tijd! En daarbij, hoewel ik die wel lekker vond, het is nogal straf en van dat soort drank genieten we te zelden.

      Verwijderen