woensdag 17 september 2014

Vakantiegevoel

‘Ik ga vandaag de badkamer, de gang op de verdieping, de trap en de hal onder handen nemen’, zei ik tegen Roger tijdens de brunch.  ‘Ik help je wel,’ antwoordde hij, ‘ik stofzuig de gang en de trap’. ‘Dan doen we dat na het avondeten,’ vond ik, ‘en doen we vandaag alsof we vakantie hebben: er is toch geen vertaalwerk binnengekomen’.

We reden eerst nog eens naar de Slagmolen in Genk, maakten daar een lange wandeling in de Maten.

P9171079

P9171076

P9171080 Foto’s Roger

Daarna reden we naar Dilsen (Dilsen-Stokkem). Niet zo mooi, al was onze wandeling door het kasteelpark wel aangenaam.

P9171082

P9171083

P9171086 Foto’s Roger

Uiteindelijk reden we naar Oud Rekem, waar de kabouters weer present waren (dit vraagt een woordje uitleg. Toen onze dochter daar in 1997 deelnam aan opgravingen, zagen we er altijd  kabouters opgesteld onder de bomen van de laan naar het kasteel). Veel later leerde ik Louis Brans kennen en vernam ik dat dit zijn werk was geweest. Nu is Louis overleden, maar de kabouters waren er weer.

P9170433 Eigen foto

We wandelden nog een hele poos rond in dat mooie stadje en kregen dorst (het werd vandaag tot 27°C). Dus reden we daarna naar Heks waar we een biertje dronken bij Stephane Malais.

Heks, Henestraat: een biertje drinken bij bakker Stephane Malais Foto Roger

Een heel aangename dag dus! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten