vrijdag 23 januari 2015

Die verzamelwoede van ons toch!

Ondanks een beginnende verkoudheid heb ik vandaag nog een groot deel van de dag zitten vertalen en ik heb echt niet aangedrongen op een wandeling: zo koud was het!

Terwijl ik werkte, kwam er een mailtje binnen van de campinguitbater uit Aubigny. Of ik nog steeds bereid was zijn website te vertalen? Uiteraard! Met de nodige korting om hem te bedanken voor alle hulp die ik van hem kreeg vorige zomer! We mailden een poosje heen en weer en binnenkort krijg ik de tekst (in Word, want ik kon natuurlijk nu al op zijn website). Weer een job waar ik zal van genieten, denk ik!Glimlach

Na ons avondmaal kwam mijn broertje op bezoek (in zijn eentje, schoonzusje had andere verplichtingen). Hij en zijn vrouw willen al een hele poos af van een oude naaimachine (Roger denkt uit de jaren 30 van vorige eeuw). Ze geraakten ze aan de straatstenen niet kwijt. Maar Roger wilde die wel hebben. Ikzelf stribbelde nog een poosje tegen (het staat hier al zo vol, en tussen al die rommel staat ook al de  - toegegeven, veel minder mooie - naaimachine van mijn Marraine uit de jaren 40 van vorige eeuw die voor mij een grote gevoelswaarde heeft) maar gaf uiteindelijk toe. Die naaimachine bracht mijn broertje dus deze avond.

We dronken samen een paar glazen wijn en ik bewonderde het toestel dat echt heel mooi is (al heeft het geen echte antikwiteitswaarde). Ondanks alles wat Roger en ik verzamelen, heb ik toch nog een plaatsje ervoor gevonden! Glimlach

Nadat broertje terug naar het Antwerpse was vertrokken, heb ik nog een paar zinnen vertaald, die laatste job geleverd en, na nog een uurtje lectuur en niezen, eindelijk nog eens gekeken naar en genoten van een aflevering van Star Trek.

Uiteraard bleven de mails en brief van vrienden weer onbeantwoord. Sorry, mensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten