vrijdag 21 april 2017

Widooie, Heks en "The King's Speech"

Vandaag, nadat ik de voorlopig laatste teksten voor het boek van de werkgroep WO I had nagelezen, een bijzonder mooie wandeling op de grens van Vechmaal (deelgemeente van Heers) en Widooie (deelgemeente van Tongeren).





Foto's Roger
Daarna wilde ik ons poortgebouw vegen maar Roger stelde voor iets te gaan drinken in de tuin van Stephane Malais in Heks. Het was eigenlijk nog wat te fris voor een terras (de lente laat echt op zich wachten, en de fruittelers hebben zelfs een groot deel van hun oogst verloren door de vrieskou van onlangs).

Foto Roger
We kwamen er Jos VDB tegen die pas een groep Duitse toeristen had gegidst doorheen Haspengouw (onder andere Sint-Truiden, het klooster van Kerniel, Borgloon en Heks).

Roger stelde daarna gelukkig voor zelf te zorgen voor het poortgebouw terwijl ik het avondeten klaarmaakte.

Mijn uurtje lectuur op papier werd gewijd aan het boek  "The King's Speech" van Mark Logue (kleinzoon van Lionel Logue) en Peter Conradi (boek dat ik kreeg van vriendin ML). Het boek bevat veel meer informatie dan de film en is dus nog boeiender!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten