vrijdag 13 oktober 2017

Machteloos

Na nog enkele uren schoonmaken (en mopperen over de rommel in de keuken) en enkele boodschappen voor het weekend was het bijna 15 uur. Het was prachtig nazomerweer maar we besloten niet te wandelen en eindelijk nog eens onze zieke te bezoeken.

Eerst keek ik op de Doodle of er al iemand ingeschreven had voor vandaag (ze mag maar twee bezoekers per dag krijgen) en toen bleek dat dit niet het geval was, schreef ik ons in en vertrokken we.

Onze zieke probeerde wat te zeggen, ik begreep hier en daar een woord maar niet wat de bedoeling was, ze greep mijn hand, herhaalde de woorden die ik op zich wel begreep maar waarvan ik de bedoeling of de niet uitgesproken context niet begreep, ze huilde, herhaalde de woorden en begon te lachen terwijl ze weer naar mijn hand greep, en ik... voelde me zo machteloos!

Vandaag werd Hendrik 40 jaar! Op dit moment viert hij dat met vrienden (veronderstel ik toch).

Heel binnenkort echter vieren we weer al onze verjaardagen samen hier. Ik heb het al gezegd: wij verjaren in oktober, november, december en januari en, om de kinderen (die het al zo druk hebben) niet te verplichten telkens een dag vrij te nemen, heb ik lang geleden beslist al onze verjaardagen samen te vieren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten