dinsdag 10 oktober 2017

Over de auto, dokters en opwarming

We lieten deze ochtend de koplampen van de Subaru polieren bij Car Glass in Genk (we moesten daarvoor wel heel vroeg opstaan voor ons doen, maar hoe snel was dat weer gebeurd!). Daarna lieten we de auto schoonmaken bij een Indische carwash in Sint-Truiden. En uiteindelijk reden we naar de auto-inspectie.

Ik vermoed dat ik de zenuwen van Roger voelde, want normaal maak ik me niet erg druk over onze auto terwijl nu de zenuwen raasden in mij. Het voelde aan alsof ik zelf een uitgebreid doktersonderzoek moest ondergaan.

Alles irriteerde me: de manier waarop een van die werklui de portieren opvallend hard opende en dichtsloeg, de over het algemeen nogal macho en "superieure" houding van die mannen, en het geld dat we moesten betalen nadat we vernomen hadden dat alles in orde was maar dat we wel gauw een bepaald rubbertje (vergeten welk precies) moesten laten vervangen. Ach, de auto is heel oud (16 jaar), dat valt dus mee.
En... ik moest terugdenken aan de keren dat Nany (86 jaar) mij vertelt over haar bezoeken aan de dokter en dat ze me fier zegt dat voor haar leeftijd alles nog meevalt.

Na nog een wandeling in Borgloon las ik op aanraden van Roger iets bijzonders over het klimaat: kijk hier maar. Ik vrees dat de voorspelling van de auteur zal uitkomen (zie laatste regel van het artikel)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten