woensdag 16 februari 2022

Een echte bruiloft of een grap?

Deze avond viel ik heel toevallig nog op dit. In Gabon trouwt een man tegelijkertijd met vier vrouwen. Hij heeft al een eerste vrouw die aanwezig is op de bruiloft en duidelijk mee geniet van de feestelijkheden. De bruidegom zou al 32 kinderen hebben bij al die vrouwen (die, behalve de eerste, tot dan dus niet zijn wettelijke vrouwen waren). En de huwelijksnacht(en) is (zijn) al geregeld, hoor ik hem zeggen tegen het einde van de opname (ik heb echt niet alles bekeken hoor, veel te lang, maar dat detail heb ik dus wel gehoord): een eerste weekend besteedt de bruidegom aan zijn eerste nieuwe bruid (ik weet niet volgens welke rangorde, dat detail heb ik waarschijnlijk gemist), het tweede aan de tweede enzovoort. 

Is dit echt of is het een grap? 

2 opmerkingen:

  1. Waarom zou het een grap zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die vijf bruiden niet, maar het is die "tegelijkertijd" die ik raar vond. Maar het zal wel zo zijn.

      Verwijderen