zondag 27 februari 2022

Eigenaardig

Het valt me al enkele dagen op: terwijl andere mensen constant bezig zijn over die oorlog heeft Nany daar nog geen enkele opmerking over gemaakt aan telefoon. En toch staat haar televisie constant aan! Gisteren had ik haar aangeraden die tv eindelijk eens af te zetten als ze met iemand telefoneert. Nany klaagt immers al heel lang dat ze de mensen niet goed begrijpt aan telefoon. Gisteren en vandaag volgde ze mijn raad op (die ik vandaag wel eerst moest herhalen, want ik hoorde weer tv-geluid op de achtergrond) en ja hoor, zonder dat achtergrondgeluid "begrijpt ze me ineens veel beter". 

Maar ik vind het dus zeer eigenaardig dat Nany met geen enkel woord rept over dat (voor haar toch zoals ik haar vroeger kende) sensatienieuws en enkel spreekt over de bezoeken die ze verwacht en de activiteiten in het rusthuis! 

Ach, misschien is het beter voor haar dat ze niet meer beseft wat er nu gaande is in de wereld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten