woensdag 23 februari 2022

Over golven en zo

Ik viel vandaag (weer toevallig) op dit artikel over Montagnier zaliger. Het is in het Frans maar denk eraan, er bestaan tegenwoordig heel goede vertaaltools. Ik weet dat Montagnier tijdens zijn laatste levensjaren verguisd werd en ik herinner me dat een "anoniem" hier de eerste keer dat ik over die Montagnier schreef mij "waarschuwde" omdat die wetenschapper zaken beweerde die niet door de wetenschap aanvaard worden!

Dat is precies wat mij altijd is blijven interesseren bij Luc Montagnier! Eens was er iemand die vermoedde dat de aarde niet plat was, die man werd ook verguisd maar uiteindelijk bleek die "voorloper" gelijk te hebben! Ik vermoedde dat Montagnier zo iemand was (ik heb altijd de neiging om in de tegenwoordige tijd over hem te spreken maar dat zou verkeerd zijn, hij is er immers niet meer sinds kort). In het artikel dat ik hierboven aanhaal worden zijn ontdekkingen en daaruit volgende theorie duidelijk uitgelegd. Het gaat onder andere over elektromagnetische golven en het "geheugen van water" (dat ook homeopathie zou kunnen verklaren) die kunnen leiden tot een omwenteling in de geneeskunde (hoewel heel nadelig voor de pharmaindustrie). Uiteraard wordt dit nu (nog?) niet aanvaard door de wetenschap.  

Deze avond een lange telefoon met een dochter van "tante" José. Het ging onder andere over een onderzoek waarbij vastgesteld werd dat op het ogenblik van overlijden een piek aan gammagolven wordt gemeten in de hersenen. Ik ging een beetje op zoek en vernam dat die golven nog niet zo heel lang bestudeerd worden en dat ze iets te maken hebben met gelukervaring, meditatie, spiritualiteit en een verhoogd bewustzijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten