dinsdag 19 september 2023

Gezellige familiemomenten

We gingen op de "kindjes" passen vandaag. Eigenlijk enkel op Elena en Eva, want Matthias was op zeeklassen. Omdat Eva nog niet in haar eentje van school naar huis mag lopen, zouden we haar van school afhalen. Daar waren op dat uur telkens alle parkeerplaatsen bezet, hadden we de vorige weken opgemerkt, en daarom vertrokken we vandaag veel te vroeg zodat we nog een vrij parkeerplekje konden bemachtigen (we hadden lectuur bij voor tijdens het wachten).

Om 15:20 uur bracht Roger Eva en mij naar "huis" en reed hij meteen verder naar het rusthuis waar zijn zus L. verblijft. Ik hielp Eva met haar schooltaken en toen Elena thuiskwam, zaten Eva en ik al spelletjes te spelen. Na een snel vieruurtje maakte Elena ook haar schooltaken. Ze lijkt heel enthousiast over haar nieuwe school. Eva zou even televisie kijken. Iets later kwam Roger thuis, die bij schoonzus L. ook zijn zus M. had ontmoet, die blijkbaar even in het land was, en zuster A. Ik kreeg de indruk dat hij het gezellig had gevonden.

Nog iets later kwam dochterlief thuis en we begonnen te zorgen voor het avondeten terwijl de meisjes de tafel dekten. Toen kwam schoonzoon er aan, weldra gevolgd door Zeger. 

We waren dus compleet en gingen aan tafel voor weer een heel gezellig familiemoment! Eva vroeg even of we morgen terugkwamen maar dan hebben we andere zaken op ons programma staan! 😉

We waren thuis rond 21:30 uur en ik beantwoordde nog snel een lange mail van Chantal - de weduwe van onze vriend André zaliger - die vandaag 91 jaar wordt en het blijkbaar heel druk heeft gehad de laatste maanden (vooral met familiebezoek). 

Zopas een telefoontje van Hendrik en nu kijk ik even naar een programma van André Bercoff: "Le dernier verre". Ook heel gezellig! En interessant!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten