donderdag 14 september 2023

Ik kreeg een mailtje van Eva

Ik kreeg deze middag een mailtje van Eva: 'Ik voel me vandaag niet zo goed, oma'. 

Deze avond belde ik naar haar moeder en inderdaad, Eva is ziek en ging gisteren en vandaag niet naar school! Ik had het al vermoed vorige dinsdag, zo moe als ze toen van school thuiskwam!

Ik heb te doen met Eva (en met dochterlief uiteraard) maar tegelijk stelde ik me opnieuw de vraag of de huidige maatschappelijke trend wel zo gezond is. Nu "moeten" vader en moeder immers uit gaan werken (in Eva's geval mogen dochterlief en schoonzoon gelukkig vaak "thuiswerken") terwijl in mijn tijd het nog mogelijk was als moeder thuis te blijven om voor je kinderen te zorgen. 

Oké, het gaf je enerzijds het gevoel dat je voor niets zoveel jaren had besteed aan zware en dure studies maar, langs de andere kant, heb ik ondervonden dat de evolutie van je kinderen van zo dichtbij heel bewust kunnen volgen ook heel verrijkend was. 

Uiteraard zijn Roger en ik bereid op Eva te passen als dochterlief of schoonzoon het niet kunnen maar ik blijf me vragen stellen over dat soort "emancipatie" van de vrouw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten