donderdag 21 september 2023

Afspraak met Karel in de regen

Afspraak in het Leuvense met Karel vandaag en we kregen regenbui na wolkbreuk, de hele middag. Zoals gebruikelijk aten we in "De Brug" in Herent, dat opnieuw open was. Deze keer leek Karel niet honderd procent tevreden over zijn varkenshaasje maar Roger en ik vonden het eten even lekker als steeds. 

Vandaaruit reden we, weer in de regen, naar "de Kantien" in Heverlee, waar we de rest van de middag in de "veranda" doorbrachten, met een Orval voor mij en koffie voor de heren. Karel was in een vrij nostalgische bui en praatte veel over vroeger, over onze overleden vrienden. Uiteraard hadden we het ook over zijn nakende reis naar Frankrijk, politiek en literatuur, 

Karel wist wie Jo Claes is maar had nog geen boek van hem gelezen. Ik sprak over mijn lectuur en vertelde dat ik de twee boeken die ik van hem heb gelezen heel goed vond maar dat Roger een derde boek (dat ik deze avond zou beginnen te lezen) vrij rommelig van opbouw vond. 

Na een laatste wolkbreuk brachten we Karel terug naar zijn flat en reden wij terug naar Haspengouw. 

Op dit ogenblik ben ik dat derde boek van Jo Claes aan het lezen en Roger had gelijk: flashback na flashback van flashback zodat je op den duur bijna niet meer weet in welke flashback je zit. Het tegenovergestelde dus van wat ik apprecieerde in de twee boeken die ik daarvoor had gelezen! Ik lees toch nog even voort... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten