woensdag 14 april 2010

Victoriabaars met courgette

Roger bakt zelf ons brood, en doet  afwisselend noten of sesamzaadjes bij het deeg. Ik zou niet weten welk brood van hem ik verkies! Ik vind ze allemaal even lekker!

Onlangs had ik een recept gevonden van zalm met sesam. Vermits we die zaadjes in huis hadden, en ook courgette, besloot ik deze avond te proberen iets klaar te maken met de victoriabaars die ik wilde serveren en die andere ingrediënten. Ik heb weliswaar het gevonden recept voor die zalm niet echt gevolgd.

Ik heb de courgette gewokt met veel look en een restje champignons, een beetje zout en peper.

De vis heb ik een tiental minuten laten marineren in een mengsel van:

1 koffielepel honig

het sap van 1 citroen

zout

Cayennepeper

Enkele snippers verse bieslook

Daarna heb ik de vis gebakken in een mix van olijfolie en sesamolie, tot hij mooi bruin zag.
Nadat ik de vis over onze borden had verdeeld, heb ik in de pan vrij veel sesamzaad gestrooid, die zaadjes nog even laten bakken, en er de marinade aan toegevoegd. Dankzij de honig werd dat een vrij consistente saus. Die dan over onze vis gelepeld, er de courgette bij geserveerd en echt, het was heerlijk!

Alleen had ik daar gekookte aardappelen bij voorzien en dat vond ik niet de beste combinatie. Misschien zou, op zijn Frans, gewoon brood (met noten of sesamzaadjes?) beter gepast hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten