dinsdag 25 mei 2010

België uitgelegd aan de Fransen

Een vriendin stuurde me een link naar een Franstalig nieuwsbericht waarin de staatsstructuur van  ons land wordt uitgelegd aan de Fransen. Als mij op reis wat wordt gevraagd over wat nog België heet, maakt de ingewikkeldheid van ons land dat ik meestal met mijn mond vol tanden sta (wat een eigenaardige uitdrukking: het is pas als hij geen tanden meer bevat dat je moeilijk kunt spreken). Maar wat ik hier dus zag heeft het zelfs voor mij een beetje duidelijker gemaakt. Ik denk wel dat wat er verteld wordt, strookt met de werkelijkheid.

Deze avond kreeg ik een mail van Zeger: hij is goed aangekomen in Leuven. Wat bewonder ik hem: doordat hij via het fietsroutenetwerk zou rijden, en nog even Diest wilde aandoen, zou hij ongeveer 100 km moeten fietsen om in Leuven te geraken van hieruit! Zijn foto’s heb ik nog niet gezien, maar dat komt nog wel! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten