vrijdag 28 oktober 2011

Foto’s van Klein-Gelmen

Uiteraard heb ik vandaag niet constant aan de “kindjes” gedacht! Glimlach

Het was prachtig weer en we gingen ook even wandelen (en Roger maakte foto’s) in Klein Gelmen. Weer vind ik dat niet het mooiste dorp, maar er staan gebouwen die mij doen dromen!

Klein-Gelmen, Daalstraat 32 Foto Roger

Er staat daar al maanden (als het niet jaren is) een enorme hoeve te koop. Eigenlijk te groot voor een doorsneegezin, maar ik betrap mij erop dat ik daarbij droom over hoe het zou zijn als ik daar in woonde. Ik zou dan wel wat huishoudhulp kunnen gebruiken natuurlijk! Glimlach

 

Klein-Gelmen, Daalstraat 31

Klein-Gelmen, Daalstraat 31

Klein-Gelmen, Daalstraat 31 Foto’s Roger

De vroegere pastorie staat me ook wel aan:

Klein-Gelmen, Klein-Gelmenstraat 3: voormalige pastorie Foto Roger

En de kerk staat op een “verhoog” zoals zo vaak in deze contreien. Op een vroegere, heidense, “sterke plek”?

Klein-Gelmen, Klein-Gelmenstraat 1: parochiekerk O.L.V.-Boodschap Foto Roger

Klein-Gelmen, Klein-Gelmenstraat: de goot van de kerk is dicht begroeid Foto Roger

Op de laatste foto zien we de beginnende begroeiing op het dak van de kerk. Er kan, met de wetten en bepalingen van vandaag, niet veel aan gedaan worden zonder veel kosten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten