donderdag 2 februari 2012

Lectuur: Houellebecq

Het is echt te koud: tussen de -6°c en de -12°c vandaag. Ik ben geen masochist, noch een sadist: ik zou Roger noch mezelf een wandeling in deze kou opleggen!

Dus bleven we thuis. Een opgesloten gevoel voor mij!

Gelukkig hebben we nog veel boeken te lezen. En vandaag was het vooral weer Houellebecqs “Plateforme”. Hoewel hij heel expliciet schrijft over seks (ik hou meer van insinuaties, zodat ik mijn eigen verbeelding kan laten werken) vind ik dat hij prachtig schrijft. Meeslepend, maar absoluut niet politiek correct! Ik heb even gegoogeld : hij wordt (of werd) in Frankrijk beschouwd als reactionair. Toch kreeg hij zeker één prijs (misschien meer zelfs, maar, omdat ik geen tv kijk, weet ik het niet)! Is er iets aan het veranderen in de Franse geesten?

En je vindt online heel veel besprekingen van zijn boeken! Hieronder volgen enkele links:

Deze bespreking vind ik wel minder goed dan deze.

En blijkbaar kun je nu zijn boeken ook in het Nederlands verkrijgen (bravo voor de vertaler, echt!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten