maandag 27 februari 2012

Over meeroken en bedrog

Roger bracht me deze avond naar dit artikel over meeroken: http://www.readability.com/articles/0mgmycw6?legacy_bookmarklet=1.

Ik had al vaak stukjes in die richting gelezen, maar omdat het op statistiek is gebouwd, voel ik me echt niet competent om te oordelen. Ik heb echter al lang de indruk dat roken een “zondebok” is.

Wat is de bedoeling van heel die hetze?

Gisteren, op het feest bij mijn broertje, merkte ik dat na de maaltijd snoepjes werden rondgedeeld. Al even ongezond, maar uit die schaal werd gretig gegraaid door de niet-rokers.

En nee, ik heb niet mee gesnoept: ik ben even in m’n eentje in hun tuintje een sigaret gaan opsteken en heb ondertussen mijn nichtjes hun kunstjes op hun trampoline bewonderd. En gemijmerd. Onder andere over de tijd toen grootvaders nog pijp rookten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten