vrijdag 7 november 2014

Het lukt ons, ondanks alles, mijn schoonmaakprogramma te volgen

Na mijn halfjaarlijks bezoek aan de oogarts deze ochtend (hij heeft dezelfde oogaandoening als ik, is gepensioneerd, behandelt nog alleen enkele patiënten, gewoon omdat hij het graag doet, wat te vergelijken is met wat ik zal doen na 22 november, én zijn ene dochter studeerde Romaanse filologie: voldoende gespreksonderwerpen tijdens dat heel ontspannen consultGlimlach) namen we die twee kamers onder handen: Roger de kamer van Zeger en ik de bibliotheek. Daarna ruimde ik de keuken op en merkte dat het voldoende was geweest voor mijn rug.

Na een paar uurtjes lectuur wilde ik absoluut Roger doen bewegen: we liepen het open veld in. Maar wat kreeg ik het koud! Het was rond de 8°C met een ijzige wind: mijn neus en mijn oren bevroren zowat! Na drie kwartier kwamen we weer in het dorp aan. Ik was verkleumd: voor mij niet veel beweging meer daarna maar Roger heeft nog ijzerappelen geplukt.

PB051710 Foto Roger

PB070110 Eigen foto

Vandaag een experiment: ik heb geprobeerd een hele dag door te komen zonder brood te eten en dat is gelukt. Maar… achteraf gezien had ik beter geprobeerd het te doen zonder aardappelen (wat ons gisteren dan weer lukte: toen wilde ik weten of die zwarte bonen onze aardappelen konden vervangen en dat viel goed mee).

Zo zagen mijn maaltijden eruit vandaag:

9:30 uur: sojamelk, banaan, sojapudding, groene thee

12:30 uur: een restje van de rauwkost van gisteren met wat kipkap, een sojabereiding met yoghurtfermenten en kweepeergelei (bereid met Stevia), groene thee

14 uur: 1/2 (grote) renetappel met een stukje kaas

16:30 uur (na de wandeling): een goed gevuld bord witte koolsoep (rest van gisteren)

18:30 uur: prinsesboontjes bereid met ui en een scheutje balsamicoazijn, 100 gram zalm en 1  kleine aardappel (die ik misschien beter had vervangen door speltbrood), groene thee

19:30 uur (tijdens mijn lectuuruurtje op papier): 1 stukje donkere chocolade

21:30 uur: een stukje kaas, 1/2 renetappel en enkele Brasilnoten.

brasilnoot Foto van Internet

23 uur: … En aan mijn eerste Trappist  begin ik nu! Glimlach

Het is dus echt te doen, alleen moet je zorgen dat je de avond tevoren voldoende klaarmaakt voor de volgende dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten