zondag 2 november 2014

Over Acta Sanctorum en mijn pensioen

Visionair België” kende ik al een poosje, maar deze avond voerde Roger mij naar deze blog, van dezelfde auteur. Een ware ontdekking voor mij: ik vermoed dat ik nog meer tijd aan lectuur ga besteden in de toekomst! Glimlach

Oordeel zelf en lees bijvoorbeeld dit stukje of dit. Geweldig gewoon!

‘Ja maar,’ roepen het welopgevoed meisje in mij én ons huis, ‘wanneer zorg je dan nog voor het huishouden?’

Wel, vermits ik deze maand 65 jaar word, heb ik beslist dat ik ook op een soort van pensioen ga en dus nog zo weinig mogelijk zaken doe waar ik een hekel aan heb. Ik aanvaard na 22 november nog enkel vertalingen die me echt aanstaan: juridische teksten weiger ik sowieso ( Roger, die onder andere jurist is, vindt dat een beetje raar, maar echt, ik geniet nooit van dat soort vertalingen). Ik zal nog heel veel blijven doen voor de KVLS (nalezen van Oostland en de monografieën, redigeren en zorgen voor de lay-out van de monografieën, archiveren, enzovoort) maar, al zal ik nog zorgen voor de eerste facturen volgend jaar, daarna verlaat ik de functie van “boekhouder”.

Het huishouden is de enige taak waar ik een hekel aan heb die ik (zo weinig mogelijk) zal blijven uitvoeren… Omdat het niet anders kan, jammer genoeg. Bedroefde emoticon

Maar kom, die taak geeft me wat beweging en dat is ook belangrijk!Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten