zaterdag 21 mei 2016

Mechelen-Bovelingen

Na nog veel huishoudelijk werk vandaag (onder andere wassen voor mij en snoeien voor Roger) wilde ik dat Roger even zou wandelen. We reden naar Mechelen-Bovelingen waar hij eerst wilde gaan kijken welk deel precies van de kerk had brand gevat onlangs.
Voor mij was dat oké: als Roger maar beweegt.

We maakten daarna een wandeling in dat dorp: in de nieuwe wijk en via het (even opzoeken, want ik kan die rare dialectnaam niet onthouden)  tskokkelpjaat (het schommelpaard) met al zijn tentoongestelde "rommel" (hoewel veel zaken ervan eigenlijk in een soort museum thuishoren volgens mij).



Foto's Roger
Niet echt een inspirerende wandeling... alleen rook  ik, net zoals onlangs bij onze dochter, dat de seringen in bloei staan.
'In onze tuin schiet de sering ook weer op', vertelde Roger mij deze avond (ik had het nog niet opgemerkt). Wat is de natuur toch subliem!

Binnenkort dus weer dat parfum in onze tuin?

O ja, in Mechelen-Bovelingen nog een praatje gemaakt met een lid van Heemkunde die we onderweg hebben ontmoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten