zondag 8 mei 2016

Zomers weekend met Hendrik

Het laatste boek van Emmy Swerts kwam vrijdagmiddag eindelijk aan maar ik heb nog niet veel tijd gekregen om erin te lezen.

Hendrik zou vrijdagavond naar Sint-Truiden sporen. We reden dus naar het station aldaar nadat Roger even bij de kapper was langs geweest. De deur van het kapsalon stond wijd open: de airco deed het niet en het was heel warm.
Samen met Hendrik deden we enkele boodschappen voor de volgende avondmalen (Hendrik had voor vrijdag alu gobi besteld - wat me goed uitkwam vermits ik nog een rest van bloemkool had en één bloemkool daarvoor te weinig is maar twee te veel - voor zaterdag osso bucco en voor vandaag boeuf stroganoff  - tja, ik weet het, Nononc en Françoise: hadden we pas gegeten).

Nadat ik thuis een wasmachine had laten draaien, begon ik te koken zodat we rond 21 uur aan tafel gingen. Nadat we even verder hadden gewerkt aan die tekst voor de werkgroep WOI, de was te drogen hadden gehangen en de keuken opgeruimd, kregen Hendrik en ik zin in een film. Roger echter niet, dus werd het een lange praatavond.

Foto Roger

Eigen foto
Zaterdagochtend herinnerden Rogers zus M en (tante) Françoise mij en Roger eraan dat we 39 jaar geleden zijn getrouwd (zelf waren we de datum vergeten). Na een brunch begon ik osso bucco klaar te maken. Omdat mijn versie van dat gerecht uren moet sudderen, maakten we ondanks het prachtige weer geen wandeling. Wel genoten we van de zon op het terras. Na nog een telefoontje met Nany was het tijd voor het avondmaal.
Daarna stelde ik voor naar het pop-up café te gaan waar de gemeente net als vorig jaar had voor gezorgd in Gutschoven. We genoten er van prachtige luchten en geurende bloesems, zagen een luchtballon landen, maar ontmoetten geen bekenden tussen het relatief weinige volk. Bij een biertje vertelde Hendrik ons dat hij deze avond naar een feestje wilde. Daar had ik geen rekening mee gehouden in mijn programma, dus besloten we na ons biertje meteen terug naar huis te gaan zodat ik die avond al kon zorgen voor de boeuf stroganoff. Weer volgde daarna een lange praatavond.





Foto's Roger
Vandaag geen brunch (buiten een drankje) omdat we 's middags al warm zouden eten.  Na het middagmaal kreeg Roger bezoek van een maat terwijl Hendrik en ik op het terras zaten te keuvelen in de zon. Na een poosje gaven we het echter op: er is nog maar weinig schaduw daar sinds Roger bomen heeft laten kappen en de zon scheen echt te krachtig.

Rond 15:30 uur wilde ik naar Hasselt vertrekken waar Hendrik de trein naar het Antwerpse zou nemen. Het duurde echter tot 15:40 uur voor we daadwerkelijk vertrokken, we verloren onderweg vrij veel tijd... en Hendrik miste zijn trein. Met de volgende zou hij bijna een uur later in Antwerpen aankomen en dat was veel te laat om nog naar dat feestje te gaan. Erg dat ik dat vond (en Roger heeft het geweten, aan wie ik zijn getreuzel heb verweten)!

Deze avond, na het eten, eindelijk echt beginnen lezen in "Voetsporen in de tijd" van Emmy Swerts. Ze schrijft goed maar dat wist ik uiteraard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten