donderdag 29 september 2016

Even lichte paniek in Madrid



Vanuit ons hotel in Miranda de Ebro (foto's Roger)

Toen we gisteren naar Miranda reden, hoopte ik dat we langs Roncevalles zouden gaan (en ik dus mijn portie bergen zou krijgen) maar helaas, de GPS stuurde ons via Bayonne.

Vandaag kreeg ik echter wel bergen onderweg. Eerst de indrukwekkende grillige rotsen van de Desfiladero de Pancorbo en later, na enkele bergpassen en hoogvlakten, rees aan de horizon de Sierra Guadarrama op. We klommen tot een hoogte van 1400 meter. Er was heel weinig verkeer... tot we in de buurt van Madrid kwamen. Toen werd het ineens echt onaangenaam druk. En het bleef zo tot en in de buurt waar we logeren: Leganès.
Het gereserveerde hotel vonden we gelukkig gemakkelijk en de auto mocht in een ondergrondse garage.

Nadat we geïnstalleerd waren en we de buurt wat hadden verkend (en gemerkt dat er vlakbij een trein naar centrum Madrid  rijdt) belde ik naar Zeger die al een poosje in Madrid is. Ik vroeg hem of hij zin had om met die trein naar hier te komen (Roger zag er tegenop om naar Madrid te rijden).
Zeger wilde wel maar vond niet meteen waar hij die trein kon nemen in het station van Atocha. Na veel over en weer bellen en sms'en, besloten Roger en ik zelf de trein naar Atocha te nemen. Daar aangekomen herkende ik het station helemaal niet... en vond zelfs eerst de uitgang niet: wat een monstergedoe is dat wel geworden! En Zeger, die ons zou opwachten, vonden we ook al niet. Dat werd weer over en weer telefoneren tot Zeger inzag dat we ons in een ander gebouw bevonden dan hij.  Het was dan ook hij die ons uiteindelijk vond (gelukkig, want ik geraakte al lichtjes in paniek) en hij bracht ons eerst naar het gebouw waar hij op ons had gewacht: volgens mijn herinneringen het vroegere Atochastation. Met midden in het gebouw een prachtig mini-oerwoud!

Samen zijn we gezellig iets gaan drinken en daarna, bij wijze van avondmaal, enkele tapa's gaan eten.
Zeggen dat ik ooit heb geschreven dat we nooit meer in Madrid zouden komen wegens te druk geworden! Zeger heeft gelijk als hij zegt dat het centrum nog te doen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten