donderdag 15 september 2016

Over familiefilmpjes en heel oude kleren

Deze avond laat heb ik nog gekeken naar door Hendrik gedigitaliseerde familiefilmpjes.
Onder andere het verrassingsfeest voor de 65 jaar van mijn moeder Nany en een familiereünie van Rogers kant.
Hendrik, ik ben echt heel blij dat je dat werk hebt verricht: de filmpjes vallen heel goed mee en ik geraak bij het bekijken ervan in mijn natuurlijke (echt!) nostalgische staat.

Roger keek even mee en had als opmerking op een fragment door Hendrik opgenomen en waarop hijzelf (Roger dus) voorkwam: 'Ik zag er toen beter uit dan nu.'

Uiteraard, we zijn nu 20 jaar ouder en er zijn trouwens al veel mensen verdwenen die in die filmpjes voorkomen!

Ikzelf merkte iets anders op, weer typisch voor mij. In de twee filmpjes draag ik dezelfde kleding... en precies dezelfde kleren droeg ik ook onlangs bij Nany, tijdens onze ontmoeting met Roger, Lily, Rachel en Sabine. Ik weet nog dat ik het bloesje in kwestie gekocht heb voor de bruiloft van mijn broertje in, tja, was dat nu 1994 of 1995?
Wat betekent dat ik nu verschijn in kleren van meer dan 20 jaar oud. Eigenaardig dat modebewuste Nany daar nog geen opmerking heeft over gemaakt! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten