vrijdag 23 september 2016

Gisteren in Aubigny en omstreken

We zitten nu in  Sarlat la Caneda, maar daar heb ik het later over. Gisteren waren we nog in Aubigny waar  ik geen tijd vond om te schrijven.

Na een paar boodschappen hebben we een hele tijd op ons terras gezeten, en de reigers geobserveerd die landden op de vijvers in het park. Daarna maakten we een lange wandeling in datzelfde park. Het viel me op hoe opvallend stil het daar was (zoals op de hele camping trouwens) ondanks het feit dat die stilte werd onderbroken door werklui die bomen aan het snoeien waren (of misschien omdat het geluid van de zagen zo afstak tegen de stilte).


Toen we later nog eens naar het "chateau de la Verrerie" reden en in het kasteelpark wandelden, viel me daar weer het felle ruisen van de plataanbladeren op.



Foto's Roger
Om de dag te eindigen wandelden we nog een poosje in Aubigny zelf, bezochten er een kunsttentoonstelling en dronken er een Sancerre op het terras van ons "stamcafé".

In onze stacaravan aten we de couscous op die we gisteren hadden overgelaten... en vonden dat kant en klare gerecht echt niet zo lekker.

We kregen ook even bezoek van Philippe, de campinguibater. Normaal gezien moet je voor 10 uur vertrokken zijn uit zulke stacaravan maar vermits hij vandaag veel te doen had en niet voor 11 uur op de receptie zou kunnen zijn,  kregen wij tijd tot dan... en 10% korting.
Hij vertelde ook dat vanaf volgend jaar de slagboom aan de ingang van de camping niet meer bediend wordt door een badge maar door een telefoonoproep. Waarbij ik me de vraag stel of dat niet heel duur zal worden, als je telkens met je mobieltje zogezegd naar het buitenland moet bellen. Gisteren zouden we immers zes keer hebben moeten bellen!

Ik heb gisterenavond ook verder gelezen in Inferno. Het boek nadert zijn einde, maar ineens slaat de plot helemaal om. Het lijkt er wel op dat de auteur zijn lezers de hele tijd om de tuin heeft geleid en dat vind ik persoonlijk niet zo leuk.
Eigenaardig genoeg is er bij het begin van die "plotomslag" sprake van "positieduizeligheid". Daarover kan ik mee spreken... en auteur  overdrijft echt in zijn uitleg over de "ziekte".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten