dinsdag 21 maart 2017

Afspraak met vriend Karel

We haalden hem af aan het station van Sint-Truiden rond 12 uur, reden daarna naar het Begijnhof van waar we via het Speelhof naar het gehucht Melveren en terug wandelden.

Aangename wandeling van ongeveer een uur: niet te koud meer, een streepje zon,de sleedoornstruiken in bloei, een zwarte zwaan en herinneringen, onder andere aan onze gemeenschappelijke vriend M. van wie de ouders een huis hadden in dat Begijnhof en die nu in Ierland woont (mijn enige maar prachtige reis naar Ierland, in 1971, met Karels broer Dirk Lambrechts zaliger, Mieke, Leo R. en Paul V. stond in het teken van het huwelijk van die M. in Dublin).


Foto's Roger
Daarna reden we naar Nieuwenhove. Het is de eerste keer dat Roger en ik daar binnen zitten! Het viel heel goed mee. We hadden een tafel in een hoekje bemachtigd: apart van de rest maar toch met uitzicht op de open haard. Wijzelf konden niet echt in het oog gehouden worden maar zelf konden we wel de mensen observeren. Onder andere twee vriendinnen die aan het bijpraten waren. De ene babbelde aan één stuk door, de andere luisterde en gaf heel af en toe haar mening. De pratende vrouw had het altijd over een zekere "Roger" en dat vonden Karel en ik heel grappig (op een zeker moment zei Karel: 'Wil ik hen eens zeggen dat Roger achter hen zit?').

Na een Westmalle voor Karel en een Bink voor Roger en mij aten we spek en eieren. Daar kregen we heel veel groenten bij: dat heel eenvoudig maal was meer dan voldoende voor mij (en ik vond het lekker: meer of "fijner" hoef ik echt niet).

Na een koffie dronken we nog wat bier en rond 18 uur reden we terug naar het station, waar Karel de trein nam van 18:45 uur.

Thuis zette ik eerst een wasmachine aan de gang en daarna hebben Roger en ik (in mijn geval wel met een onderbreking om was te drogen te hangen) nog uren gewerkt aan het boek van de werkgroep WOI.
Daar is nog heel veel werk aan, merkte ik op terwijl ik nu gewoon in elk afzonderlijk bestand de spelling van een fout geschreven medaillenaam aanpaste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten