dinsdag 24 juli 2018

Airco

Sinds enkele dagen is de airco van onze auto stuk en vond ik elke rit een marteling. En toch, Zeger, die het mij herinnerde, heeft gelijk: we hebben het heel lang zonder gedaan vroeger. Luxe word je blijkbaar snel gewoon!

Onze (nieuwe) garagist raadde ons eerlijk aan deze auto (die al heel oud was toen we hem ongeveer drie jaar geleden kochten voor een habbekrats) van de hand te doen en een andere te kopen.

Roger volgde zijn raad op en vandaag reden we iets meer dan een uur naar een verkoper. De Subaru, die Rogers aandacht had getrokken, leek hem oké en na een uurtje en een proefrit (met airco!) tekenden we een overeenkomst: onze Subaru wordt overgekocht en wij kopen Subaru 3.

Einde deze week of maandag moeten we nog eens de hitte trotseren in onze auto zonder airco om de nieuwe (tweedehandse) op te halen en Subaru 2 af te leveren. Ik zie echt op tegen die rit... maar daarna komen we terug in een auto met een perfecte airco (ik ken niets van auto's en ik hoop dat voor Roger niet, zoals voor mij, die airco een rol heeft gespeeld in zijn beslissing!😊)

Weer zo weinig mogelijk gekookt deze avond. We aten gerookte forel met rauw witlof. Maar... alleen al de rest van de soep opwarmen en enkele aardappelen koken deed de keukentemperatuur stijgen van 28°C naar 30,5°C! Buiten was het toen 32°C.

Deze avond even dochterlief (en Eva) aan telefoon gehad. Zij ontvluchten de hitte in de schaduw van hun bomen. Waarom zijn wij toch zo bang geworden van teken dat we dat niet meer doen?

Geen tijd gevonden om naar Nany te bellen vandaag. Gelukkig kan zij veel beter tegen de hitte dan ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten