zondag 29 juli 2018

Quantumfysica

Ik schreef dat we veel filosofeerden met Hendrik het voorbije weekend en dat was vaak naar aanleiding van zijn uitleg over quantumfysica.

In januari 1997, toen Roger de eerste keer (voor drie weken) in het ziekenhuis belandde ten gevolge van een hartinfarct, leende Hendrik me een pocketboekje over quantumfysica. Ik had weinig tijd toen maar tijdens de busritten naar en van het ziekenhuis heb ik dat boekje gelezen. Het fascineerde me. Ik zou het graag opnieuw lezen maar noch ik noch Hendrik herinneren ons de titel of de auteur (en Hendrik heeft ook zoveel boeken!).

Dus downloadde ik dit weekend een boekje daarover, bedoeld voor het laatste jaar middelbaar onderwijs.  Dat zou ik wel aankunnen, dacht ik. Jawadde, zoals we zeggen in Vlaanderen! Ik begrijp er niets van! Mijn wetenschappelijke kennis is duidelijk ondermaats! En dat komt uiteraard door mijn Grieks-Latijnse humaniora met veel te weinig aandacht voor wetenschappen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten