woensdag 7 augustus 2013

Over Tom Lanoye en talen

Onlangs stuurde de man die ik heb ontmoet in Vresse mij een link naar een interview met Tom Lanoye in de “Libre Belgique”.

Ik beantwoordde hem dat ik die Lanoye niet echt bewonder, maar voor de rest over hem geen oordeel kon of wilde vellen (dat doe ik liefst over niemand trouwens). Toch bleef dat interview op mijn maag liggen, en nog meer het feit dat daardoor Walen ineens denken dat Lanoye een autoriteit is en dat Vlamingen (behalve uitzonderingen zoals Lanoye) domme, achterlijke wezens zijn!

Ik kijk eens of ik het interview terugvind op het Internet…

Ik heb het teruggevonden: http://www.lalibre.be/culture/livres/tom-lanoye-de-wever-et-sa-revanche-contre-les-artistes-et-la-gauche-51f8e78835705d93419a1096

Ik heb vaak te weinig tijd, maar in mijn hoofd was ik wel bezig met een meer uitgebreid antwoord aan mijn Waalse “vriend”… tot ik op dit viel!

Ik heb daar een link naar gestuurd naar mijn “vriend”. Uiteraard heeft hij daar niet op geantwoord: ik heb zo’n vermoeden dat hij niet voldoende Nederlands kent om de tekst te lezen. Bedroefde emoticon

2 opmerkingen: