vrijdag 31 oktober 2014

Toch nog een mooie wandeling na het saaie huishouden

Iets meer dan 2 uur heb ik na onze brunch besteed aan het schoonmaken van de keuken, en dan heeft Roger nog de dampkap voor zijn rekening* genomen en heb ik de binnenkant van de kasten ongemoeid gelaten. Wat haat mijn rug dat huishoudwerk! Geërgerd

Gelukkig kreeg ik daarna mijn zin: nadat we het laatste snoeisel  naar het containerpark hadden gebracht en een paar boodschappen (morgen zijn immers alle winkels gesloten) maakten we een mooie avondwandeling in Klein Gelmen. En dat deed deugd aan mijn rug!

PA311684 Foto Roger

Onderweg kreeg ik een telefoontje van Jan Gerits op mijn mobieltje: over de volgende monografieën die hij wil schrijven. Hij vroeg ook of ik hem het adres van onder andere Yolande Lambrechts kon geven, maar daarvoor moest hij uiteraard wachten tot Roger en ik terug thuis waren.

De avond valt vroeg in sinds we zijn teruggekeerd naar de wintertijd: pas na de wandeling zorgde ik voor het avondeten. Voor Roger werden dat niertjes met champignons… in portosaus (omdat ik geen Madeira meer had). Ik heb even geproefd: persoonlijk vond ik deze saus veel te zoet. Ikzelf at overschotjes van de vorige dagen.

Terwijl Roger mijn nieuwe factuurontwerp “afwerkte” (ik moet vanaf deze maand immers geen BTW meer aanrekenen), las ik een uurtje in de relax (uiteraard met een blokje bittere chocolade smeltend op mijn tong).

En nu ga ik de avond beëindigen met een aflevering van Star Trek (en dus niet met het beantwoorden van jullie mails, vrienden: dat doe ik morgen of zo).

* De dampkap krijg ik niet meer schoon zonder ‘'Instanet”. Toen ik zelf dat product nog gebruikte (het is heel efficiënt), voelde ik me constant duizelig daarna. Ik legde echter niet de link met dat schoonmaakmiddel.  Tot ik het eens aan Zeger cadeau gaf om in zijn Leuvens “studentenkot” de spiegel, de wastafel, de ruiten enzovoort schoon te maken. Ik kreeg toen van hem een mail die ongeveer zei: ‘Nu begrijp ik waarom vrouwen zo graag schoonmaken! Je wordt gewoon high van dat product!’  Er ging bij mij een licht op! Ik lette erop, en inderdaad, het was telkens na het gebruik van “Instanet” dat die duizeligheid opdook. Sindsdien zorgt Roger voor de karweitjes waarvoor ik dat middel nodig acht.

2 opmerkingen:

  1. Josiane,
    Is er in jullie buurt een WIBRA, kan je een goed product kopen om te ontvetten, zowel van je dampkap, als oven, Micro oven enz....
    Noemt : Classic Dasty Ontvetter
    Succes en je wordt er niet High van !
    Kusje
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, ik zal het eens zoeken! Het was anders wel handig hoor, dat ik dat zelf niet meer kon doen! :-)

      Verwijderen