woensdag 1 oktober 2014

Ik ben moe na een prachtige dag

Het was vandaag prachtig weer! Soms zelfs te warm op het terras van onze dochter en schoonzoon! Want, inderdaad, het was weer babysitdag.

Na het middagmaal vroeg Elena vrij meteen om naar een filmpje te mogen kijken (lees: om half in slaap te mogen vallen ondertussen). Ze was moe, dat zei ze mij al onderweg naar huis.

Matthias bleef spelen tot ongeveer 14 uur, om daarna op ons initiatief naar bed te worden gebracht en dat leek hij niet erg te vinden. Glimlach

PA010485

PA010486

PA010488

PA010490 Eigen foto’s

Kort nadat Matthias in slaap was gevallen, werd Elena wakker (ik was geregeld in de living gaan kijken en merkte dat ze sliep in de canapé van waaruit ze “naar een filmpje keek”).

Zij wilde dan weer spelen met “waterballonnen”. Die haar opa soms moest aansluiten op een gieter om zo een doucheffect te bekomen (Elena legde ons uit hoe haar mama dat ooit had gedaan en ze trok er zelfs haar badkostuum voor aan). Heel aangenaam spelletje inderdaad met het heel warme weer van vandaag! Glimlach

PA010494

PA010497

PA010498 Eigen foto’s

Daarna gingen we met z’n drieën boodschappen doen nadat ik de babyfoon aan onze dochter had doorgegeven (zij was bezig met lesvoorbereidingen). Toen we terug thuis kwamen, was Matthias wakker. Onze grote jongen en mijn beste vriendin (ik mag Elena niet meer “grote meid” noemen, nu zijn we “beste vriendinnen, hoewel ik al oud ben”Glimlach) aten wat fruit en terwijl ik daarna voor het avondmaal zorgde, kwam er nog een buurjongetje spelen met hen.

Zodra ik echter het fornuis verliet, moest ik ook meespelen: deze keer ging het alleen over een ballon die we met veel plezier en gelach over en weer gooiden in de tuin.

PA010499 Eigen foto

Terwijl onze grote jongen en mijn beste vriendin in bad werden gezet door hun papa (hun mama was toen al een hele poos geleden gaan lesgeven) reden Roger en ik naar huis. Waar ik nog een wasmachine in gang zette. En waar ik me ineens heel moe voelde!

Mails worden dus pas later beantwoord, vrienden!

Roger is ijveriger dan ik geweest deze avond: hij heeft de website van de KVLS  nog bijgewerkt.

Oei, wat zeg ik nu? Is iemand (zoals ik dus vandaag) die voor kinderen zorgt dan minder ijverig? Onthaalmoeder Lutti zou dat niet graag horen, en terecht, denk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten